Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιβολή προστίμου στην εταιρεία DIMOCO για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών

Image

Μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά το προηγούμενο έτος, προέκυψε ότι η εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.
Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που συνίσταντο σε:
εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,
στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.
Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.
Σημειώνεται τέλος ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre–ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.





Σχόλια

IATRIKOS.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

POLITICO: Έρχονται νέα μέτρα λιτότητας στην Ε.Ε.

 

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ - ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Παίρνει πίσω αυτά που έδωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ στους αγρότες

 

Ο Ερντογάν έχτισε και δώρισε στην Αλβανία το μεγαλύτερο τζαμί των Βαλκανίων

 

Εργασιακό νομοσχέδιο: Τι αλλάζει σε ωράρια, υπερωρίες και εργασιακές συμβάσεις | OPEN TV

 

Στο στόχαστρο της εφορίας τα φιλοδωρήματα

 

Εικόνες χάους στη Φλόριντα – Συγκλονιστικά ντοκουμέντα

 

Αντίποινα της Κίνας για την επιβολή από την Ε.Ε. δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 

FT: Οι ανήσυχοι Ευρωπαίοι βάζουν στην άκρη χρήματα

 

Όταν το γουρούνι μπαίνει στο παλάτι, δεν γίνεται το γουρούνι βασιλιάς...

  Όταν το γουρούνι μπαίνει στο παλάτι, δεν γίνεται το γουρούνι βασιλιάς. Το παλάτι γίνεται σταύλος. Παραλία στο Βέλγιο... pic.twitter.com/MNs66r8ONQ — Angie 🦂🦂 (@angie22gr) October 10, 2024