Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φάρμακο η καυτερή πιπεριά για καρδιά και εγκεφαλικό


Η συχνή κατανάλωση καυτερών πιπεριών τσίλι συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο για πρόωρο θάνατο από καρδιά ή εγκεφαλικό, όπως αποκαλύπτει νέα ιταλική επιστημονική έρευνα.


Η εν λόγω πιπεριά χρησιμοποιείται σε πολλές κουζίνες του κόσμου και ανά τους αιώνες έχουν αναφερθεί διάφορες θεραπευτικές ιδιότητές της. Η νέα μελέτη, που έγινε σε 22.811 άτομα σε βάθος οκταετίας, δείχνει ότι όσοι τρώνε τακτικά τσίλι, έχουν μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 23%, σε σχέση με όσους δεν τρώνε καθόλου.
Όσοι τρώνε τσίλι τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα, εμφανίζουν μειωμένο κατά 40% κίνδυνο εμφράγματος, ενώ ο κίνδυνος εγκεφαλικού μειώνεται πάνω από 50%.
Οι ερευνητές του Τμήματος Επιδημιολογίας του Μεσογειακού Νευρολογικού Ινστιτούτου Neuromed, του Τμήματος Ογκολογίας του Ινστιτούτου Υγείας Superiore di Sanita της Ρώμης, του Πανεπιστημίου Insubria στο Βαρέζε και του καρδιολογικού κέντρου Mediterranean Cardiocentro της Νάπολης έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας (JACC).
«Είναι ενδιαφέρον ότι η προστασία από τον κίνδυνο θανάτου είναι ανεξάρτητη από το είδος της διατροφής. Με άλλα λόγια, μπορεί κάποιος να ακολουθεί την υγιεινή μεσογειακή διατροφή και κάποιος άλλος να τρώει λιγότερο υγιεινά, παρόλα αυτά για όλους το τσίλι δρα προστατευτικά», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια, επιδημιολόγος Μαριαλάουρα Μπονάτσιο.
Σε επόμενο στάδιο οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να κατανοήσουν τους ακριβείς βιοχημικούς μηχανισμούς μέσω των οποίων η πιπεριά τσίλι και οι «συγγενείς» της (που περιέχουν επίσης την ουσία καψαϊκίνη) δρουν ευεργετικά για το καρδιαγγειακό σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, οι φίλοι των καυτερών φαγητών έχουν πλέον ένα ακόμη λόγο να προτιμούν το τσίλι.

Σχόλια

e-info.gr

IATRIKOS.gr

RETV.gr ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ - ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Θλίψη και σπαραγμός στην κηδεία του Ντιόγκο Ζότα και του αδελφού του

 

Ήταν Χριστιανός στην τζιχαντοκρατούμενη Συρία. Ως "άπιστος" έπρεπε να πληρώσει "τζίζγια", φόρο υποτέλειας.

  Ήταν Χριστιανός στην τζιχαντοκρατούμενη Συρία. Ως "άπιστος" έπρεπε να πληρώσει "τζίζγια", φόρο υποτέλειας. Το Κοράνι το λέει ξεκάθαρα: "Πολεμάτε αυτούς που δεν πιστεύουν στον Αλλάχ (...) μέχρι δώσουν φόρο υποτέλειας (τζίζγια) με εκούσια υποταγή, και αισθανθούν τον εαυτό τους… — Θάνος Τζήμερος (@ThanosTzimeros) July 11, 2025

"Είδα το γράφημα του Μαρινάκη και είπα να το φτιάξω κι εγώ: έβγαλα τα αντίθετα αποτελέσματα!"

  Είδα το γράφημα του Μαρινάκη και είπα να το φτιάξω κι εγώ: έβγαλα τα αντίθετα αποτελέσματα! Η μισή Ελλάδα, κοντά, έχει δει πια το γράφημα του συναδέλφου @Kos_Marinakis , που με πολύ όμορφο και απλό τρόπο δείχνει τεράστιες διαφορές στην κατανομή της αύξησης του πραγματικού… pic.twitter.com/YCAKF0fwiG — Stefanos Tyros (@StefanosTyros) July 11, 2025

Με τουλάχιστον 30 βαλλιστικούς πυραύλους στο Ισραήλ απάντησε το Ιράν στην εμπλοκή των ΗΠΑ

 

Κ.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η Ελλάδα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ success story

 

Ο Αλκιβιάδης Στεφανής για την επέμβαση των ΗΠΑ

 

Υπό έλεγχο η πυρκαγιά στο Γραμματικό – Πιθανή αιτία βραχυκύκλωμα από καρακάξα σε καλώδιο της ΔΕΗ

 

Δυνάμεις υπέρ του Ahmed Al Sharaa έκαψαν και λεηλάτησαν την ελληνική εκκλησία στην Taraa

  Pro-Ahmed Al Sharaa forces have burned and looted the Greek Church in Taraa — an ancient Byzantine fortress and sacred Christian site — as part of their brutal assault on the Swaida region pic.twitter.com/7lIoUTgxBG — Greco-Levantines World Wide (@GrecoLevantines) August 4, 2025

Στη Βουλή η Καρυστιανού: Κατέθεσε 1,3 εκατ. υπογραφές - «Θέλουμε να σταματήσει η ατιμωρησία»

  Στη Βουλή η Καρυστιανού: Κατέθεσε 1,3 εκατ. υπογραφές - «Θέλουμε να σταματήσει η ατιμωρησία» #ingr #innews #τεμπη #βουλη #καρυστιανου pic.twitter.com/EzQQIm4KVJ — in.gr/news (@in_gr) July 7, 2025

Eblog.gr ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ.ΤΣΙΜΠΙΔΗΣ Βlogger Δημοσιογράφος

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Συνολικές προβολές σελίδας